Heldenverhalen

Een sprong in het diepe

Stel je voor dat je op de Euromast staat, klaar om de eerste bungeejump van je leven te maken. Spannend, je hartslag draait op meer beats per minute dan de gemiddelde houseparty. Je denkt nog even na: Is dat elastiek wel sterk genoeg? Had ik misschien toch niet moeten liegen over mijn gewicht? Wat nou als het toch mis gaat? Uiteindelijk zegt de 18-jarige bungeejump-veteraan achter je: "Blijf je wachten tot het kerst is?" Dan spring je toch maar. En dat is gaaaaaaaf.....

Een sprong in het diepe

Sprong van je leven
Veel starters ervaren de start van hun eigen bedrijf op eenzelfde manier. Sommigen tillen er te zwaar aan, sommigen denken er te licht over. En het ligt er natuurlijk ook maar aan wat je belangen zijn. Ga je je baan opzeggen en full time aan de slag, of probeer je het van de grond te krijgen terwijl je nog ergens een vaste baan hebt?

"Ik maak eerst zelf wel een logo"

Soms staat men er niet bij stil wat de belangen zijn van de eerste indruk.. "Ik maak zelf wel een logo en als het dan allemaal loopt, laat ik professioneel iets ontwerpen", "Mijn neefje kan toch ook een website maken?". Terwijl het juist in de beginfase van je bedrijf enorm belangrijk is om een goede indruk achter te laten. Niet alleen een mooi logo, maar een huisstijl die bij jou past, met een website die de juiste uitstraling heeft en zonder woorden al 'vertelt' wat jouw visie is. Potentiële klanten moeten niet twijfelen, een goed onderbouwde huisstijl is jouw compagnon als je ergens op new-business gesprek gaat.

Een goede basis
Vergelijk een basis leggen voor je bedrijf met het elastiek van de bungeejump. Het elastiek moet niet te lang zijn, dan gaat het mis, maar ook niet te kort, dan is het niet leuk. Het moet niet te dun zijn, dan knapt het, maar als het te dik is gaat het ook mis. Daarom kijken we graag samen met klanten naar de beste oplossing. De gekozen oplossing moet genoeg professionaliteit uitstralen, maar geen financiële strop worden. Soms zijn eenvoudige tools al genoeg om een goede indruk neer te leggen. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om, nadat je een huisstijl en website hebt laten maken, ook een stukje actieve marketing op te gaan pakken. Mensen komen namelijk niet vanzelf op je website!

Vrijblijvend advies

In het eerste oriënterende gesprek gaan wij vaak al ver op het gebied van advies. We leven ons in in de beweegredenen van klanten om te starten, geven tips op allerlei gebieden, en indien mogelijk helpen we met tips over doelgroepbenadering en een optimale mediamix. Starters komen voor een website, maar verlaten het pand met een compleet communicatiestrategie-advies. En als het klikt, gaan we gelijk aan de slag om samen een mooie start te maken. Natuurlijk begrijpen we dat de portemonnee van een starter vaak beperkte ruimte biedt. We bieden al websites aan vanaf €39,95 per maand